Běžecké podkolenky reflective | recenze www.svetbehu.cz

Zaujalo mě

• "schované“ reflexní prvky
  • decentní barvy
  • snadné oblékání
  • celoroční využití

Shrnutí recenze

Nové kompresní podkolenky z řady Reflective se funkčností zcela vyrovnají všem svým předchůdkyním značky CEP. Můžeme počítat se stupňovanou kompresí, která pomůže prokrvení lýtkových svalů, a tedy výkonu, případně i regeneraci. Běžci navíc ocení i pohodlné zesílení „ponožky“ v oblasti paty a špičky. Hlavní devízou této konkrétní řady je ale reflektivita, respektive reflexní proužky, které vedou po celém obvodu podkolenky. Ve tmě si vás tedy kolemjedoucí auta všimnou s dostatečným předstihem. Mně osobně se navíc líbí, jak CEP kombinuje takto výraznou viditelnost podkolenky se střídmým designem a decentními barvami.

Hlavní část recenze

Materiál

Materiálově tyto podkolenky vycházejí z řady kompresních podkolenek CEP 3.0. To znamená, že se i u těchto podkolenek můžeme spolehnout na vysokou míru pohodlí a až extrémní odolnost. Podkolenky ani po řádově desítkách vyprání nejeví známky ztráty pružnosti. Velmi odolná je i oblast chodidla, kde bychom prodřený materiál hledali marně. Na výrobu je použit polyamid a spandex v poměru 83 ku 17 %. Mimo vysoký komfort jsou podkolenky velmi funkční i z hlediska odvodu potu. Co se týče hřejivosti, osobně si dokážu představit v podkolenkách běhat po celý rok. Kompresní podkolenky CEP Reflective taky perfektně drží na svém místě. Ani při opravdu dlouhém běhu se na lýtkách neposouvají nebo nesklouzávají. Zároveň jsem ale nikdy neměl pocit nepříjemného tlaku. Navíc na podkolenkách zcela chybí výrazný šev, který by dráždil kůži.

Design

Nová řada podkolenek CEP Reflective vychází ze známé řady Nighttech. Na první pohled jsou ale velmi odlišné, přestože jejich funkčnost co do komprese i viditelnosti je prakticky totožná. Řada Reflective je orientována spíše do matných pastelových barev. Na výběr je zelená, černá šedá nebo v dámském provedení stále poměrně decentní světle růžová. Na podkolenkách tedy nenajdeme výrazné zářící prvky neonových tónů. Nicméně svou funkčnost a vysokou viditelnost za šera a ve tmě si zachovávají stále. Po celé délce je rovnoměrně rozmístěno 8 reflexních proužků, které jsou vedeny po celém obvodu. Je tak zajištěno, že vás v případě přímého svitu bude vidět z jakéhokoliv úhlu. Při absenci přímého ostrého světla mají proužky šedou barvu. Osobně jsem nadšený z toho, že se stále více na sportovním trhu objevují decentní barvy a designy, a člověk tak nevypadá jako semafor.

medi compression

Jak je u německé stálice na trhu s kompresními doplňky zvykem, i řada Reflective je založena na medicínském základu. Jedná se o patentovanou technologii medi compression, která je vyvíjena již řadu let a prakticky využitelná především v oblasti zdravotnictví. Stupňovaná komprese je nejsilnější v oblasti achilovky a kotníku a směrem vzhůru se postupně rozvolňuje. Takto je docíleno efektivnějšího prokrvení svalů, které podporuje jejich správnou funkci a oddaluje křeče. Komprese lýtkového svalu má taky stabilizační funkci, kdy především v seběhu nedochází k tak výrazným otřesům a svalová vlákna nejsou tolik porušena. Svou roli hrají „kompresky“ i při regeneraci – lepší prokrvení má za následek rychlejší odplavení odpadních látek a efektivní okysličení svalů. V nabídce CEP jsou k dispozici i speciální regenerační podkolenky, které mají o něco nižší míru komprese. Znám ale běžce, kteří mají i při regeneraci raději svaly citelněji stažené, a tak využívají i k regeneraci klasické podkolenky CEP.

Chodidlová část

Kvalitní zpracování chodidlové části je pro běžce zcela zásadní. U testovaných podkolenek najdeme anatomické tvarování (levá podkolenka má odlišný tvar oproti pravé) a zesílení na nejvíce exponovaných místech. Zesílení jednak zvyšuje odolnost, dále pomáhá ochránit namáhaná místa na chodidle, a navíc pomáhá vyplňovat prostor, a nedochází tak k nežádoucím mikropohybům chodidla v botě, které mají za následek tolik nenáviděné puchýře.

Osobní zkušenost

Podkolenky z řady Reflective nebyly první kompresní podkolenky od značky CEP, které jsem měl možnost vyzkoušet. Naopak, mám zkušenost s mnoha modely – od podkolenek ze starších kolekcí přes krátké ponožky, podkolenky Ultralight a další… Dlouho bychom hledali řadu, kterou jsem neměl možnost aspoň na chvíli otestovat. A musím říct, že postupem času jsou podkolenky stále pohodlnější. Co na těchto podkolenkách oceňuji nejvíc, je jejich univerzálnost. Díky střední hřejivosti se dají použít téměř za každého počasí během celého roku. Vkusné decentní barvy jsou jen třešničkou na pomyslném dortu.